Home > Exhibitions > I vestiti dei sogni
17/01 - 22/03/2015

I vestiti dei sogni

The excellence of Italian costumes in cinema
Type: Documentaries

Palazzo Braschi hosts an exhibition dedicated to the excellence of Italian costumes in cinema. On show are costumes by Oscar winners Piero Tosi, Danilo Donati, Milena Canonero and Gabriella Pescucci. A journey from the beginning to the present, from the silent movies era to "The Great Beauty."

On Twitter     #VestitiDeiSogni

Curator/s
Gian Luca Farinelli, con la collaborazione di Antonio Bigini e Rosaria Gioia

17 January - 22 March, 2015

Tuesday - Sunday: 10.00 - 19.00;
Last admission 1 hour before closing time;
Closed: Monday.

Sunday, February 1, 2015 and Sunday, March 1, free admission for all citizens residing in Rome will be granted

Adults: € 11,00;
Concessions: € 9,00;

Roman Citizens only (by showing a valid ID):
 - Adults: € 10,00;
- Concessions: € 8,00;

Concessions and Free Admission: Conditions

Booking

Online tickets

Printed confirmation entitles holders to jump the queue at the ticket office and pick up your ticket.

Infoline: +39 060608 (daily, from 9.00 to 21.00)

Organization

Zètema Progetto Cultura

Promoted by: Roma Capitale Assessorato alla Cultura, Creatività, Promozione Artistica e Turismo -   Sovrintendenza Capitolina ai Beni Culturali
Cineteca di Bologna

With the support of: MIBACT, Regione Lazio, Camera di Commercio Roma

Project: EQUA

Exhibition Sponsor: Roberto Coin, SIAE

Technical exhibition sponsors: Italiana Assicurazioni; TIRELLI, BONAVERI; Costruzioni Scenografiche-SCENARREDO SRL; ADR Aeroporti di Roma; Viabizzuno

Media Partner: ELLE

Rome's Civic Museums Sponsors: Banche Tesoriere del Comune di Roma: BNL – Gruppo BNP Paribas, UNICREDIT, Monte dei Paschi di Siena; MasterCard Priceless Rome; Vodafone.

With the technical assistance of

Atac